Általános feladatok:
- A munkaköre ellátásához szükséges jogszabályok, belső szabályzatok és előírások megismerése, a munkavégzés során azok maradéktalan alkalmazása.
- Ennek megfelelően különösen:
- önkormányzat előírásai,
- ÁNTSZ előírásainak megfelelő ital és élelmiszertárolás, tisztaság és higiénia,
- az adóhatóságok által megszabott szabályszerű nyugta, vagy számlaadási kötelezettség,
- az MgSzH előírásai,
- a tűzoltóság előírásai,
- a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság előírásai,
- a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának előírásai,
- az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Felügyelőség előírásai.
- A vállalkozás tulajdonának védelmével kapcsolatos előírások maradéktalan betartása.
- Felelős a SEFAG Zrt és annak vendégei vagyonának megőrzésében való hatékony közreműködésért.
- A munkarend, valamint a munka-, és bizonylati fegyelem határidőben történő betartása.
- A jogszabályokkal ellentétes, a vállalkozás érdekeit sértő intézkedésekre a vezető figyelmének felhívása.
- Az üzleti titkok megtartása.
- A munkavégzés során észlelt hiányosságok feltárása.
- A vezetői által a részére meghatározott feladatok elvégzése.
- A vállalkozás célkitűzéseinek és tervfeladatainak az egységre vonatkozó, a vezető által meghatározott módon történő megvalósítása.
- Az operatív információrendszer kialakítása során ráeső feladatok végrehajtása.
- Az egység erőforrásaival való hatékony gazdálkodás.
- Napi pontos munkavégzés.
- A munkaköri feladatok megismerése színvonalas, hatékony és szakszerű elvégzése, a határidők betartása.
- A biztonsági intézkedések betartása.
- Jó munkahelyi légkör biztosítása.
- Munkakezdéskor valamennyi dolgozó köteles az előzetesen, a vezető által elkészített munkaidő-beosztásnak megfelelően, kulturált külsővel munkára alkalmas, kipihent állapotban előírt és tisztántartott munkaruhában megjelenni.
- Egészségügyi kiskönyv beszerzése.
- A tűz- és vagyonvédelmi, biztonsági, munkavédelmi és környezetvédelmi előírások betartása időszakos oktatásokon való részvétel kötelező.
- ÜZEMELTETÉSI SZABÁLYZAT ismerete az abban foglaltak betartása és betartatása.
Szakmai feladatai, mint recepciós:
- Kötelessége a munkakörébe tartozó feladatokat képességei kifejtésével, elvárható szakértelemmel és gondossággal elvégezni.
- A vendégekkel szembeni gyors, pontos és kedves kiszolgálás.
- A vendégekkel való állandó kapcsolattartás, kommunikáció.
- A felettestől kapott megbízások végrehajtása.
- Legyen naprakészen tájékozott a környéken, ill. a térségben zajló eseményekről és azokat a vendégek részére megfelelően ajánlja.
- Vendégeknek igény esetén programok szervezése, lebonyolítása.
- Recepción levő drinkbárból történő kiszolgálás.
- A Hotelben árusított ajándéktárgyak értékesítésben való részvétel, a forgalom adminisztrálása.
- A szállodai statisztikák elkészítése a rendelkezésre álló számítógépes nyilvántartás segítségével havonta (vendégéjszaka, IFA, kihasználtság), továbbítás szállodavezető felé.
- Statisztikai Hivatal felé havi jelentés elkészítése és küldése minden hó 05-ig.
- Vezesse a műszaki problémákkal kapcsolatos listát, a hibákat haladéktalanul jelezze az Szállodai műszaki, karbantartó részleg számára.
- Mozgáskorlátozottak részére kialakított bejárat kezelése.
- Köteles az esetleges műszaki meghibásodás vagy áramszünet miatt liftben rekedt személyek kiszabadítását elvégezni, az ide vonatkozó szabályok maradéktalan betartása mellett.
- A vendéglétszámban bekövetkezett változást a Szállodai vendéglátás részleg részére azonnal közölje és az Étkezési táblázatot frissítse.
- Recepción a vendégek részére kialakított széf kezelése.
- Hotel Kardosfa egység házipénztárának kezelése.
- Valutapénztár kezelése.
- Napi készpénzes bevételek és kiadások kezelése és rögzítése papíralapú bizonylatokon.
- Bizonylatok alaki és tartalmi ellenőrzése.
- POS terminál kezelése, bankkártyával fizetett tranzakciók nyilvántartásba vétele.
- Nap végén ( 24.00 óra előtt) az online kasszák napi zárása.
- Műszak végén pénztárzárás, rovancsolás és a pénztár átadása a műszakot felvevő kollégának.
- Vendéglátásban fogyasztott tételek készpénzes kiegyenlítésekor recepción történő bevételezés a felszolgáló műszak végén.
- Legyen tájékozott a szálloda különtermeiben zajló aktuális rendezvényekről és tájékoztassa a rendezvényre érkező vendégeket.
- Különtermek használata esetén ellenőrizze a szükséges technikai felszerelés előkészítését, megbízható működését.
- Győződjön meg róla, hogy a szobák,termek megfelelőek-e a vendégek fogadására. Probléma esetén értesítse szükséges részlege(ke)t.
- Minden nap elején ellenőrizze a tájékoztató kiírásokat, prospektusokat hogy azok megfelelően ki vannak – e rakva.
- Ellenőrizze prospektusok mennyiségét, pótlásról időben értesítse a közvetlen felettesét.
- A Recepciós átadási füzetben leírtakat a műszak kezdésekor tüzetesen tanulmányozza át, a szükséges intézkedésekre fel kell készülni.
- A Szobaasszonyokkal közölni kell a napi külön feladatokat, napi munkavégzésüket koordinálni, hollétükről mindig tájékozottnak kell lenni.
- A műszakátvétel során köteles átvenni a kasszát teljes anyagi felelősség mellett, az összes vendégekkel kapcsolatos, ill. a munkavégzéshez szükséges információt, ébresztési listát, a vendégek számára érkezett üzeneteket, egyebeket.
- A műszakfelvétellel felmerülő rendkívüli eseményeket jelentse a Értékesítési Vezetőnek.
- A telefonon, faxon, e-mailen érkezett egyéni foglalások jegyzése Front Office programban.
- Foglalásra visszaigazolás küldése, az Értékesítési vezető és a Szállodavezető tájékoztatása.
- Szobabeosztás elkészítése szükséges eszközök regisztrálása pl. pótágy.
- Kulcskártya megírás, aktiválás a vendég érkezésre és szobai fakkokba készítés.
- Az aznap érkező félpanziós vendégek részére a félpanziós kérdőívet, ill. az aznap érkező programos vendégek részére a csomagokhoz kapcsolt kuponokat készítse elő a vendég szobai fakkjába.
- Az aznapi foglalásokat egyeztesse az Étkezési táblázatban felsoroltakkal, az esetleges eltéréseket javítsa ki, a különleges igényeket külön tüntesse fel.
- Vendégek fogadása, számítógépen érkeztetése, vendégadatok feltöltése.
- Vendégek fogadásakor a szállodai szolgáltatásokról, étterem, recepció, uszoda nyitva tartásáról minden esetben tájékoztatást kell nyújtani.
- A reggelivel, ill. ebéddel és vacsorával kapcsolatos információkat közölje a vendégekkel.
- Tekintse át az utazási listát, ellenőrizze az utazó vendégek számlájának helyességét.
- Számlázással kapcsolatban tartsa be az erre a célra külön elkészített tájékoztatóban foglaltakat. Probléma esetén minden esetben egyeztessen közvetlen felettesével.
- Minibár fogyasztás esetén minibár terhelés elvégzése szobaszámlára.
- A vendégek kijelentkezésével kapcsolatosan végezze el a számlázási, fizettetési teendőket. Számla bevételezése bevételi bizonylaton.
- Távozáskor köszönjön el udvariasan, illetve érdeklődjön az esetleges észrevételek felől.
- A vendégek esetleges reklamációit, észrevételeit jelezze az Értékesítési Vezetőnek, ill. a probléma pozitív módon történő elrendezésére tegyen kísérletet a hatáskörét nem túllépve. Amennyiben hatáskörében nem tudja megoldani az adott helyzetet, úgy értesítse közvetlen felettesét, vagy az éppen ügyeletes vezetőt.