Szobaasszony

Általános feladatok:

  • A munkaköre ellátásához szükséges jogszabályok, belső szabályzatok és előírások megismerése, a munkavégzés során azok maradéktalan alkalmazása.
  • Ennek megfelelően különösen:
    • önkormányzat előírásai,
    • az ÁNTSZ előírásainak megfelelő ital és élelmiszertárolás, tisztaság és higiénia, 
    • az Adóhatóságok által megszabott szabályszerű nyugta, vagy számlaadási kötelezettség,
    • a NÉBIH előírásai,
    • a tűzoltóság előírásai,
    • a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság előírásai,
    • a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának előírásai,
    • az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Felügyelőség előírásai.
  • A vállalkozás tulajdonának védelmével kapcsolatos előírások maradéktalan betartása.
  • Felelős a SEFAG Zrt és annak vendégei vagyonának megőrzésében való hatékony közreműködésért.
  • A munkarend, valamint a munka-, és bizonylati fegyelem határidőben történő betartása.
  • A jogszabályokkal ellentétes, a vállalkozás érdekeit sértő intézkedésekre a vezető figyelmének felhívása.
  • Az üzleti titkok megtartása.
  • A munkavégzés során észlelt hiányosságok feltárása.
  • A vezetői által a részére meghatározott feladatok elvégzése.
  • A vállalkozás célkitűzéseinek és tervfeladatainak az egységre vonatkozó, a vezető által meghatározott módon történő megvalósítása.
  • Az operatív információrendszer kialakítása során ráeső feladatok végrehajtása.
  • Az egység erőforrásaival való hatékony gazdálkodás.
  • Napi pontos munkavégzés.
  • A munkaköri feladatok megismerése színvonalas, hatékony és szakszerű elvégzése, a határidők betartása.
  • A biztonsági intézkedések betartása.
  • Jó munkahelyi légkör biztosítása.
  • Munkakezdéskor valamennyi dolgozó köteles az előzetesen, a vezető által elkészített munkaidő-beosztásnak megfelelően, kulturált külsővel munkára alkalmas, kipihent állapotban előírt és tisztántartott munkaruhában megjelenni.
  • Egészségügyi kiskönyv beszerzése.
  • A tűz- és vagyonvédelmi, biztonsági, munkavédelmi és környezetvédelmi előírások betartása időszakos oktatásokon való részvétel kötelező.
  • ÜZEMELTETÉSI SZABÁLYZAT ismerete az abban foglaltak betartása és betartatása.

Szakmai feladatai, mint szobaasszony:

  • Megismeri a szálloda működését és feladatait összehangolja a szálloda működésével.
  • Közösségi terek és mosdók tisztántartása.
  • A közvetlen felettese áltat kijelölt munkaterületek (vendégszobák – utazó, érkező, tiszta, piszkos, lakó) naponkénti tisztántartása. (A lakó vendégek szobáját a délelőtti órákban kell takarítani)
  • A lakó vendégek ágyneműjét, törölközőjét és fürdőköntösét minden harmadik nap tisztára kell cserélni. Amennyiben a vendég a fürdőköntöst vagy törölközőt a földre dobja, úgy azonnal tisztát kell hozni helyette.
  • Az érkező vendégek szobájának takarítása 14:00-ig.
  • Átgondoltan bánik a tiszta és szennyes ruhával.(Csak szükség esetén cserél törölközőt, 1 szoba érkezésénél 1 garnitúra törölközőt készít be).
  • A ki nem adott szobákat minden nap ellenőrizni és szükség szerint takarítani kell.
  • Figyelemmel kíséri a bekészítések (varrókészlet, kefék, cipőtisztító, cipőkanál stb –alkalmanként extra bekészítések is -), a WC papír, samponok, szappanok mennyiségét, fogyását jelzi közvetlen felettesének.
  • A szálloda egész területén jelzi, ha olyan extrém esetet észlel, ami a berendezések, az épület, az emberek egészsége, a komfortérzete rovására mehet (pl. vendég által okozott szobai kár, kellemetlen szagok, füst, csőtörés, tűz…), és hatékonyan részt vesz az elhárításban. Az esetet a karbantartó füzetben írásban rögzítenie kell.
  • A vendégek által a szobákban hagyott tárgyakat leadja a közvetlen felettesének és ezeket feljegyzi a „Talált tárgyak” füzetbe.
  • Részt vesz az év végi minibár-leltáron, annak hiányával el tud számolni.
  • Részt vesz az éves textil-leltáron, annak hiányával el tud számolni.
  • Betartja a területére vonatkozó aktuális szállodai sztenderdeket.
  • A szobaasszony feladata a mosoda kezelése. Felelősségteljesen szedi össze a szennyes ruhákat, válogatja, előkészíti mosásra és kiválasztja a textíliának megfelelő tisztítási eljárást és elvégzi azt.
  • Igény szerint elvégzi a vendég ruháinak (ruhaneműk, cipők) tisztítását.
  • A szállodai mappák rendbetétele, a tájékoztató és reklámanyagok rendszeres pótlása.
  • Késői utazó szobákat rendbe tétele.
  • Rendben tartja a raktárhelyiségeket, a szállodai folyosókat, (falak, képek, csillárok,), a szobaasszonyi szobát.
  • Szobák elkészültét jelzi a recepción.
  • Elvégzi az időszakos feladatokat (ablakok pucolása, függönymosás, matracok tisztítása).

Nem szeretne lemaradni legújabb ajánlatainkról és akcióinkról?

Akkor iratkozzon fel hírlevelünkre!

Partnereink: